Postupnosť krokov pri výbere klimatizácie
Pri kúpe bežnej elektroniky je montáž otázkou zapojenia do elektrickej zástrčky, ale pri kúpe klimatizácie je potrebné odborne namontovať klimatizáciu a to: navrhnúť trasy potrubí, odvodu kondenzátu a elektroinštalácie.
V nasledujúcich 5 krátkych krokoch Vás jednoduchým spôsobom prevedieme cez návrh až po samotný orientačný výber klimatizácie. Je dôležité si však uvedomiť, že pohľad odborníka sa môže líšiť od pohľadu laika a preto tento výber by mal byť orientačný a v konečnom dôsledku by mala nasledovať obhliadka odborníkom a jeho zhodnotenie a návrh klimatizácie.
1. Aký priestor a prípadne koľko miestností potrebujem chladiť
Pri prvom základnom kroku vyberáme klimatizáciu podľa typu priestoru. Klimatizácie sú rozdelené do troch skupín a to nasledovne:
Klimatizácie do domácností RESIDENTAL (označené skratkou RAS):
- tieto jednotky sa zväčša inštalujú do rodinných domov, bytov, kancelárií s maximálnym chladiacim výkonom do 12 kW
- RAS jednotky môžu byť pre jednu miestnosť (SPLIT) t.j. jedna vonkajšia a jedna vnútorná jednotka alebo jednotky sú v prevedení RAS Multi split t.j. jedna vonkajšia a maximálne štyri vnútorné jednotky
- vnútorné jednotky môžu byť v rôznych prevedeniach ako nástenné, flexi (parapetná alebo podstropná), kazetová (60×60), kanálová.
- a teda jednoducho tam kde potrebujete vysokoefektívnu komfortnú klimatizáciu so štandardnými podmienkami a s nenáročnou montážou, ktorá Vám vytvorí ideálne prostredie
Malé komerčné klimatizácie LIGHT COMMERCIAL (označené skratkou RAV):
- tieto jednotky sú určené pre náročnejšie podmienky ako napr.: kancelárie, IT prevádzky (serverovne) a technologické miestnosti, predajne, obchody s maximálnym chladiacim výkonom do 28 kW.
- RAV jednotky sú len pre jednu miestnosť (SPLIT) t.j. jedna vonkajšia a jedna vnútorná jednotka
- špecialitou sú jednotky určené pre veľkoplošné kancelárie s označením ako RAV TWIN (2 vnútorné), RAV TRIPLE ( 3 vnútorné) a RAV WIDE TWIN (4 vnútorné) na jednu vonkajšiu jednotku
- vnútorné jednotky môžu byť ako nástenné, flexi (parapetná alebo podstropná), kazetová (60×60), kanálová, podstropná
Veľké komerčné klimatizácie (označené skratkou VRF)
- tento systém vďaka svojej vysokej flexibilite je určený pre chladenie a celoročné vykurovanie (prípadne príprava TÚV) moderných budov (dlhé rozvody chladiva) ako sú hotely, nemocnice, bussines centrá
- tieto jednotky sú špičkou medzi klimatizačnými jednotkami vďaka svojej flexibilite, novej inverterovej technológie, veľkými prevýšeniami a vzdialenosťami, šetrenie energiou atď…
- vnútorné jednotky môžu byť ako nástenné, flexi (parapetná alebo podstropná), kazetová (60×60), kanálová, podstropná, zabudovaťeľná, stojanová
2. Aký chladiaci resp. vykurovací výkon na to budem potrebovať?
Výkon klimatizačnej jednotky je závislý od:
- veľkosti a orientácie na svetové strany miestnosti resp. budovy
- počtu, rozmerov, typu a vlastností okien a dverí ( vonkajšie alebo vnútorné žalúzie, prípadne závesy )
- elektrických spotrebičov a iných zdrojov tepla v priestore ( servery, svetlá, PC, UPS )
- počtu ľudí v miestnosti
- hygienického vetrania miestnosti
- chladiaceho výkonu, ktorý si môžete vypočítať orientačne, na základe našej tabuľky, alebo pri návšteve nášho odborníka vám tento výpočet urobíme za vás
Pre obhliadku si treba pripraviť:
- výkresy, alebo dispozičný plán miestností, budovy ktorú chcete riešiť
- prípadne urobiť kópiu z projektovej dokumentácie
- predbežne si rozmyslieť typ vnútornej jednotky a trasu medzi vonkajšou a vnútornou jednotkou
3. Akú značku klimatizácie si mám vybrať?
Pri výbere klimatizácie platí dvojnásobne dvakrát meraj a jeden krát rež a to z dôvodu ENERGETICKEJ EFEKTIVITY ( klimatizácia má väčšiu spotrebu ako TV, alebo chladnička) a tiež z dôvodu spoľahlivosti ( aby sa Vám nestalo, že práve vtedy keď ju potrebujete, je pokazená ). Dôležité parametre pri výbere klimatizácie sú:
- energetická efektivita (definovaná číslami EER a COP). Doporučujeme min. INVERTER
- zariadenia by mali rešpektovať novú smernicu EÚ a to ErP, podľa ktorej je efektivita nanovo prehodnotená a neefektívne zariadenia budú dopredané v roku 2013
hlučnosť vonkajšej a vnútornej
- prevádzkový rozsah
- dostupnosť náhradných dielov
4. Kto nám namontuje klimatizáciu?
Ako sme spomenuli, klimatizácia nie je klasická elektronika, ktorú si kúpite a keď zasuniete zásuvku do elektrickej zástrčky inštalácia prístroja je hotová. Ak správne vyberiete klimatizáciu, ešte ju musíte správne namontovať, použiť špeciálne náradie, prepojiť vnútornú s vonkajšou chladiarenským medeným potrubím, odsať vzduch a v neposlednom rade servisovať a používať tak, aby nedošlo k úniku chladiacej zmesi. Na vzhľad Vášho interiéru preto bude vplývať aj dobre vykonaná montáž klimatizácie a preto pred montážou zvážte nasledujúce záležitosti:
- volte podľa osobného doporučenia od niekoho, ktorého poznáte a teda platí REFERENCIE
- požadujte referenciu, alebo navštívte niektoré realizácie
- dohodnite sa servisných prehliadkach 1x prípadne 2x ročne
- vyjastnite si čo očakávate
5. Prečo si vybrať práve našu spoločnosť?
Naša spoločnosť sa zaoberá dodávateľskou a obchodnou činnosťou v oblasti vzduchotechniky, vetrania a klimatizácie od roku 1993 a v súčastnosti sme jedni z najväčších predajcov klimatizačných zariadení TOSHIBA na Slovensku a preto naše dlhoročné skúsenosti budú pre vás cennými radami
Všetko podriaďujeme kvalite:
- Áno vieme, že nestačí nielen vynikajúce a kvalitné zariadenie, ale je nutná kvalitná montáž a zároveň celým procesom od výberu až po montáž zariadenia vám poslúžia naši školení a odborní pracovníci.
Dodávka na čas:
- Z dôvodu, že patríme medzi najväčších predajcov klimatizácií a tepelných čerpadiel, čas od dodania zariadení až po montáž je naozaj veľmi krátka. Snažíme sa dopĺňať skladové zásoby včas a vhodne predpokladať správanie sa našich zákazníkov, v čom sme doteraz úspešní.
Objednaním sa zákazka pre nás začína:
- Našim cieľom je zariadenie nielen dodať, ale aj rýchlo a šetrne vykonať montáž a sprevádzkovanie zariadenia. Ďalej zákazníkom poskytuje záručný a pozáručný servis vrátane rýchlych výjazdov na požiadanie od zákazníka.